utorok 29. mája 2012

Čo je zlé na tom, byť chudá?

  Čo je zlé na tom, byť chudá? 

"Milé dievčatá,
viem, čo prežívate...
...svoj hlad potláčate, aby ste dosiahli vytúžený tvar postavy.
Tento tvar postavy však nikdy nemôžete dosiahnuť, pretože máte pomýlený obraz o svojom tele, nevnímate skutočnosť.
Toto pomýlené vnímanie vlastného tela spôsobuje, že vidíte seba, napriek mienke svojho okolia, ako tučného. Nemáte rady svoje dospelé telo a preto ho trýznite a trestáte. Krása sa pre vás stáva tým najdôležitejším a ste pre ňu schopné urobiť čokoľvek. Obeťami trendu chutosti sa stávajú najmä tie, pre ktoré je výzor neskutočne dôležitý."


Tento úryvok som skopírovala z nemenovanej stránky. Doslova ma zarazil a preto sa chcem k nemu vyjadriť. Milujem všetky tieto psychologické názory o tom, čo je správne a čo nie.
Nebolo to tak dávno čo som trpela depresiami, ktoré vôbec nesúviseli s jedlom. Stále som mala pár kíl navyše no neriešila som to. No vôbec som sa však necítila šťastne. Neustále som sa niečím napchávala a bolo mi zle aj keď som sa skoro vôbec neprejedla. Až založenie tejto stránky ma to prinútilo zmeniť.
S každým ubudnutým kilom som šťastnejšia, viac si verím a moje sebavedomie na tom nebolo nikdy lepšie. Aj moje okolie si všimlo že som sa zmenila a dáva mi to na vedomie.
Jem predsa preto, aby som žila a nežijem preto, aby som jedla. Aké pomýlené vnímanie vlastného tela? Sme snáď v praveku aby sme boli ako vypasené Venuše, ktoré boli súce iba na to aby ich telo vydržalo porodiť čo najviac detí? Ideál krásy sa odvtedy dosť zmenil a kto to nevidí tak klame samého seba. Je štatisticky dokázané že chudšie ženy sú v živote úspešnejšie ako tie moletnejšie. Netvrdím že mentálna anorexia nie je choroba- vôbec sa mi nepáčia tie úbohé kostričky, ktoré považujú za krásne svoje vychrtlé kosti. Je však rozdiel byť vychrtlou kostrou a chudučkou divou.
Pro ana je štýl. Znamená pre mňa tú najrýchlejšiu núdzovú ale dočasnú cestu schudnutia. Nemusím pre to ešte trpieť na anorexiu. Je to skoro také isté ako keď si raz za čas zapálite- preto sa ešte nemusíte stať závislé od nikotínu a umrieť na rakovinu. Ja viem že je to dosť surové- celé dni nejesťskoro nič ale je to účinné.
Kto povedal že nemám rada svoje telo? Ja milujem svoje telo a preto robím to, čo robím. A to že je pre mňa výzor neskutočne dôležitý? Samozrejme že JE! Princezné v rozprávkach boli vždy úžasne chudé a dokonalo nádherné- odpovedzte si samé, však ste vždy túžili byť princeznou? Ja áno...


13 komentárov:

  1. ahoj.tiez chcem schudnut na 50kg a mam 173 cm...vobec sa mi to nedari.uz neviem co mam robit .. aj cvicim kazdy den a ani sa neprejedam aj ked obcas si dam sladkost bez toho nevydrzim..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa tlachanín odborníkov a BMI máš pri výške 173cm miernu podvýživu(tak ako ja) takže si už teraz môžeš gratulovať a nie byť z toho smutná. Možno cviky, ktoré robíš nie sú veľmi účinné tak skús iné. Okrem toho z cvičenia ani veľmi neschudneš, slúži to skôr na spevnenie partií tela. Vypi pred každým jedlom aspoň liter studenej vody a budú ti stačiť len minimálne porcie. Je fajn občas si dať sladkosť, trochu upokojí nervy ale ani s tým to veľmi nepreháňaj, maximálne raz za týždeň. Prajem ti úspešné a skoré schudnutie :)

      Odstrániť
  2. ahoj už som aj začala chudnúť a vydržalo mi to pár dní ale potom som to znovu porušila :/ ako to mám vydržať a čo robíš ty aby si si občas nedala niečo sladké alebo nezdravé :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, najdôležitejšie je kontrolovať svoju myseľ. Ja si stále tú svoju zapĺňam predstavami o svojom budúcom dokonalom tele a neustále si pripomínam, že to robím vlastne pre seba. Aj keď vidím napr. spolužiačky, kamaráky alebo niekoho iného jesť predomnou, nesústredím sa na jedlo ale snažím sa nad nimi pohoršovať a utešovať sa tým, ako budem oproti nim vyzerať pri bazéne. Ja viem že občas to nejde, najmä teraz keď majú mnohý z nás stresy z učenia. V týchto dňoch myslím skoro stále len na jedlo. A keď už nemám inú možnosť tak si kúpim hrozno alebo celozrnnú tyčinku, ktorú si vychutnám. Padne mi to stokrát lepšie, ako keby som mala zožrať celú čokoládu a potom sa zhrýzať vinou. Veľa šťastia a vydrž to :)

      Odstrániť
    2. jeeej ďakujem si super :) vždy keď teraz vidím niekoho jesť tak si to poviem a je to ovela lahšie :) a ešte taká otázočka že : v podstate celý deň to sa dá celkom vydržať ale potom večer keď prídem domov tak mám chuť zjesť aj slona :) neviem či aj ty mávaš také stavy ale čo mám vtedy urobiť??

      Odstrániť
    3. voda, voda a voda...najlepšie studená a bez bubliniek. Keď je to už na nevydržanie a ty sa cítiš na odpadnutie tak si vezmi trochu ovocia alebo niečo nízkokalorické. Ja preferujem hrozno... V najkrajnejšom prípade keď už neviem odolať tak si dám zeleninovú polievku- je to prakticky voda a zelenina. A keď si spravíš iba ochutený zeleninový vývar bez cestovín, tak ťa to zasýti a taktiež máš prehľad o tom, čo si vlastne zjedla. Viem ako sa cítiš :/ presne takto sa cítim teraz... A už si nemôžem dovoliť znova sa prežrať :(

      Odstrániť
  3. ahoj chtěla bych poradit od tebe mám 161cm a 13 roků kolik bych měla tak vážit? díky

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Radka,
    otázka nie je koľko by si mala vážiť ale koľko vážiť CHCEŠ a v koľkých kilogramoch sa ty sama cítiš najlepšie. Existuje BMI (Body Mass Index), je to niečo ako kalkulačka správnej váhy a je dostupná aj na nete ak práve nie si na vzorce. No podľa mňa je to hlúposť. Pri mojich 171cm a približne 50kg váhe som podľa nej podvýživená- a rozhodne sa tak necítim keď sa pozriem na svoje brucho alebo stehná. A naopak, niektorým tlstým dievčatám vyjde výsledok v norme a tak sa celé šťastné ešte viac prežierajú.
    Len sa prezri v zrkadle, odváž sa a urob si o svojom tele vlastný názor. Ty najlepšie vieš, či potrebuješ schudnúť alebo nie.
    Držím ti palce :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj,mám 14 rokov 168 cm a 75 kg-za posledé 2 mesiace som pribrala 10 kg...už fakt nevládzem-čomám robiť??Vždy som bola chudá aj všetci z rodiny takí sú a len ja som hrozne pribrala...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, stáva sa že vo vývine odrazu naberieš. Je to normálne, no 10 kíl za 2 mesiace je fakt dosť. Stáva sa z teba žena, to áno a preto je dôležité dbať o svoje telo. V prvom rade si odopri sladkosti a tučné jedlá- ja viem, že sa to ľahko povie ale je to základ. Cvič na telesnej skutočne poctivo a nebudeš to musieť robiť vo voľnom čase. Ak toto dodržíš, malo by ti z váhy ubudnúť. A môj extra tip? Nalievaj sa čistou vodou- nebudeš hladná a nezješ veľké porcie
      ....prajem ti veľa šťastia

      Odstrániť
  6. čauky GG
    poraď mi prosím ťa,niaku extra rýchlu dietku lebo sa mi zdá že sa nejako zaokrúhľujem-o esiac ideme zo školy na plaváreň.Dik,si zlatá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Anonymný :)
      Myslím, že sa budem znova opakovať. Najrýchlejší aj keď nie práve najzdravší alebo najdlhodobejší spôsob je určite odopieranie jedla... Ja viem že je to týranie, ale je to otázka priorít. Dá sa to zvládnuť najmä keď sa dookola nalievaš studenou vodou alebo studeným zeleným čajom. Hlavne vývar z kuracích pŕs bez cestovín je na nezaplatenie- veľmi zasýti. Držím palce nech si za mesiac v tých plavkách kočka.

      P.S. - som H a nie GG :) GG ma iba inšpiruje

      Odstrániť